Tavallista elämää, lasisesta lapsuudesta huolimatta.
#alkoholisti #äiti #sijaiskärsijä #tytär

perjantai 29. elokuuta 2014

#kutsumua

Sosiaalisessa mediassa on menossa Kutsumua -hästäggäily, mikä on Suomen lukiolaisliiton käynnistämä kampanja kiusaamisen ehkäiseksemiseksi ja esille nostamiseksi. Mietin, että mikä itseäni on loukannut paljon joskus alakoulussa.
Muistan, että yksi luokkalaiseni kysyi, et miltä tuntuu olla alkoholistin lapsi, se oli pilkkaavaan sävyyn ja sattui todella. Hyvä ettei mua rinnastettu siihen samaan, mua on syrjitty päiväkodissa ja koulussa. Mutta on myös niitä ihmisiä, jotka ovat tulleet sydämestään pyytämään anteeksi syrjintää ja olevansa pahoillaan. Olen antanut kaikille näille anteeksi, ja annan jatkossakin, jos joku vielä vuosien jälkeen anteeksiantoa hakemaan.

Tottahan on, että äidilläni on ongelma alkoholin kanssa, oli jo tuollloin. Mutta äiti on silti mulle äiti, ja ihminen joka on elämässäni puolustanut mua erittäin paljon, joka on auttanut ja yrittänyt ymmärtää. Sairaudesta huolimatta äiti on mulle rakas. Ketä tahansa loukkaa, jos omaa rakasta haukutaan. Joten minä osallistun myös blogin kirjoittajana kampanjaan, ja rohkaisen muitakin tekemään niin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti